The Stables
The Stables
The Stables
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 the Good life starts again

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Rose

Rose


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 17-05-10

Character sheet
Leeftijd: 17 ½
Partner: .
Geld:
the Good life starts again Left_bar_bleue275/275the Good life starts again Empty_bar_bleue  (275/275)

the Good life starts again Empty
BerichtOnderwerp: the Good life starts again   the Good life starts again Emptywo mei 19, 2010 7:38 pm

Rose keek uit over de binnenbak, een meisje met waarschijnlijk iets van een eigen paard probeerde het dier nageeflijk te laten rijden terwijl deze koppig zijn hoofd omhoog hield. “Ontspannen rijden met licht contact en je benen.” Rose fluisterde zachtjes in zichzelf terwijl ze haar blik strak gericht hield op het paard was zijn passen een stuk ruimer ging maken in de middendraf. Zelf reed Rose al 12 ½ jaar en veel pony’s en paarden hadden haar van hun rug geworpen maar ze was er ook weer moedig op gekropen als je het zo wilde noemen. Nu pas bekeek Rose de kantine van de manege waar ze zou gaan rijden. De toonbank was voornamelijk van steen en de vloer was van iets donkerder gekleurd hout. De sfeer was er erg gezellig en mensen zaten gezellig aan de tafels te kijken naar de andere bak waar een beginners les zou gaan starten. Rose glimlachte even. Een klein meisje van ongeveer 6 jaar zat trots op een witte pony te stralen. Ze kon zichzelf nog zo jong herinneren en dat deed haar even zuchten. Haar voorheen eigen paard Making Money was meegegaan naar zweden als fokmerrie. Ze had met haar M2 gereden en startgerechtigheid voor Z1. Springen was haar niet zo geweldig afgegaan maar dat lag grotendeels aan Rose’s nogal verwaarloosde springtechniek, hier hadden ze M1 met 3 winstpunten. Maar ze zou hier opnieuw beginnen en gaan sparen om met haar eigen geld een paard te kunnen kopen.

Rose stond op en bestelde nog snel een blikje Ice-tea voordat ze de rest rondom de kantine eens zou gaan verkennen. De stallen waar ze aankwam waren allemaal ruim en pas opgeschoond. De sporen lagen in het zonlicht te blinken en leken voor Rose’s idee dus pas gepoetst. Ze keek even over de deur van de stal heen waarna een witte pony haar vrolijk met wat gebries begroette. Rose glimlachte even, het beviel haar hier wel erg.
Ze draaide zich na haar eigen georganiseerde rondleiding weer om naar de kantine.

Haar vaste plek was nog vrij, althans de plek waar ze net zat. Ze zag dat het eigen paard al meer was gekalmeerd en rustig ontspannen liep en toen vanuit stap een vloeiende overgang van stap naar galop maakte. Rose merkte echter niet dat er een deur openging en er voetstappen richting “haar” tafel kwamen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aimée

Aimée


Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 18-05-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Alkmaar

Character sheet
Leeftijd: 16
Partner: Heb er (nog) geen..
Geld:
the Good life starts again Left_bar_bleue200/200the Good life starts again Empty_bar_bleue  (200/200)

the Good life starts again Empty
BerichtOnderwerp: Re: the Good life starts again   the Good life starts again Emptywo mei 19, 2010 8:03 pm

Aimee liep de kantine binnen en zag een meisje wat ze wel eens vaker op de manege had gezien. Ze leek Aimee wel aardig, dus ze besloot een praatje met haar te gaan maken. Het meisje had echter niet door dat Aimee naar haar tafel liep. Ze schatte haar een jaar of 17 / 18.

Het meisje keek naar buiten, naar een meisje dat in de piste aan het rijden was. 'hallo' zei Aimee tegen het meisje. Ze bekeek haar even. Ze zag er uit als een echt paardenmeisje. 'wil je wat drinken?' vroeg Aimee vriendelijk en ze lachte naar het meisje.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bluemountain.actie-forum.com
Rose

Rose


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 17-05-10

Character sheet
Leeftijd: 17 ½
Partner: .
Geld:
the Good life starts again Left_bar_bleue275/275the Good life starts again Empty_bar_bleue  (275/275)

the Good life starts again Empty
BerichtOnderwerp: Re: the Good life starts again   the Good life starts again Emptywo mei 19, 2010 8:17 pm

Rose keek op, een meisje stond aan haar tafel en glimlachte haar vriendelijk toe. Ze was blond en had licht krullend haar, ze zag er nog jonger uit als haar en had een vriendelijke uitstraling. "Hallo," Rose glimlachte even, eigenlijk een best afgezaagd antwoord vond ze zelf maar het was wel zo beleefd. "Eh.. Graag eigenlijk." Rose lachte even vriendelijk "Ik denk dat ik voor een Ice-tea ga, ik ben Rose trouwens." Rose schoof een pluk van haar haren achter haar oren en bekeek nogmaals de ruiter die nog was aan het rijden. "En hoe vind jij haar rijden?" Rose keek vriendelijk naar het meisje dat bij haar tafel stond en duidde op de ruiter in de bak. Rose vond haar techniek wel goed, maar het paard had naar haar idee iets meer stelling mogen geven.

Ze pakte zich een Ice-tea en voor het meisje pakte ze ook snel iets, eigenlijk had ze niet eens opgelet wat maar het was iets van frisdrank dus hoopte Rose dat ze dat lustte. Ze slurpte aan het rietje in het blikje en voelde zich weer even een klein kind, vroeger wilde ze ook altijd rietjes in haar drinken omdat ze er leuke belletjes mee kon blazen maar nu was het gewoon iets geworden wat ze leuk vond om te doen als er rietjes waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aimée

Aimée


Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 18-05-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Alkmaar

Character sheet
Leeftijd: 16
Partner: Heb er (nog) geen..
Geld:
the Good life starts again Left_bar_bleue200/200the Good life starts again Empty_bar_bleue  (200/200)

the Good life starts again Empty
BerichtOnderwerp: Re: the Good life starts again   the Good life starts again Emptywo mei 19, 2010 8:24 pm

'Tsja, een beetje gespannen enzo, maar voor de rest wel goed, hoor. Misschien moet ze iets meer stelling geven =)' beantwoordde Aimée Rose' vraag. 'Ik ben Aimée(spreekuitals emee)' Zei ze met een glimlach. Ze keek een tijdje hoe Rose door haar rietje de Ice Tea naar binnen slurpte en begon daarna ook aan haar frisdrank. Het was Cola.(xd) Dat vond ze altijd erg lekker. in de tijd dat Aimée een beugel had gehad, mocht ze van haar ouders nooit cola drinken. Dat was echt een hel; één jaar zonder cola. Toen haar beugel eruit was heeft ze als een gek Cola zitten drinken. 'Hoelang rijd jij hier al eigenlijk, en hoe lang rijd je al in het algemeen?' vroeg Aimée aan Rose.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bluemountain.actie-forum.com
Rose

Rose


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 17-05-10

Character sheet
Leeftijd: 17 ½
Partner: .
Geld:
the Good life starts again Left_bar_bleue275/275the Good life starts again Empty_bar_bleue  (275/275)

the Good life starts again Empty
BerichtOnderwerp: Re: the Good life starts again   the Good life starts again Emptywo mei 19, 2010 8:38 pm

Rose glimlachte even, Aimee had hetzelfde idee als zij zelf had gehad over het rijden. Ze zag eindelijk wat ze had besteld voor Aimee en dat bleek een cola te zijn. Gelukkig vond ze het wel lekker. Ze hoorde ineens de vraag hoelang ze hier al reed. Best kort bedacht ze zich. "Eh.. ik rijd hier sinds gisteren. Ik mag Yellow gaan inrijden, hopelijk kan ik dan weer gaan sparen voor een eigen paardje." Rose lachte even, ja soms miste ze Making Money wel maar die zou het wel goed hebben in zweden. "Mijn eigen paard, nouja.. voorheen eigen paard staat in zweden bij mijn vader, ik rijd al sinds mijn 5e dus ongeveer 12 ½ jaar denk ik." Rose moest even lachen, het kwam er best makkelijk uit allemaal maar het had haar bloed zweet en vooral tranen gekost. Eigenlijk alles nogal veel.

Ineens schoot het paard in de bak ervandoor, of het ergens van schrok was de vraag. In een rap tempo volgde de ene na de andere bok en het meisje bleef zitten tot de laatste bok en toen viel ze ervanaf "Pijnlijk.." Rose wou eerst zelf naar het meisje toegaan tot ze twee andere meisjes zag komen aanlopen die haar omhooghielpen en haar paard vastpakten. "Moeilijk paard, maar opzich rijdt ze hem niet eens zo slecht." Rose moest glimlachen toen het meisje gewoon weer opstapte en verder reed. Ze kon zich nog herinneren dat ze de eerste keer dat ze viel te bang was geweest om er weer op te stappen maar daarna des te gemotiveerder om er niet meer af te vallen

(Hihi, jouw accountnaam is mijn echte naam Razz en ik ben een beetje inspiratieloos)
Terug naar boven Ga naar beneden
Aimée

Aimée


Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 18-05-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Alkmaar

Character sheet
Leeftijd: 16
Partner: Heb er (nog) geen..
Geld:
the Good life starts again Left_bar_bleue200/200the Good life starts again Empty_bar_bleue  (200/200)

the Good life starts again Empty
BerichtOnderwerp: Re: the Good life starts again   the Good life starts again Emptywo mei 19, 2010 8:54 pm

'Weer een eigen paard?' Vroeg Aimée. 'Had je er dan eerst een?' Aimée keek even naar de buitenpiste. Het paard was druk in de weer En gaf een paar bokjes, zodat het meisje er af viel. 'Tsja, ze rijdt niet slecht nee, maar ze is denk ik gewoon wat gespannen'. Aimée dacht na over wat Rose net had gezegd. '12.5 jaar, dat is echt heel lang' Zei ze diep in gedachte. 'ik rijd nu ongeveer -ehm- 9 jaar ofzo..'. Ze keek naar de piste en kreeg een idee. 'zullen we vragen of we even mogen vrij rijden?'

(Hahaa, grappig. ik vind het een leuke naam Very Happy)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bluemountain.actie-forum.com
Rose

Rose


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 17-05-10

Character sheet
Leeftijd: 17 ½
Partner: .
Geld:
the Good life starts again Left_bar_bleue275/275the Good life starts again Empty_bar_bleue  (275/275)

the Good life starts again Empty
BerichtOnderwerp: Re: the Good life starts again   the Good life starts again Emptywo mei 19, 2010 9:13 pm

Rose glimlachte even "Ja ik had een zweedse warmbloed op de stoeterij van mijn vader, we waren een samenwerking aangegaan met een bekende fokker in zweedse warmbloeden en zij is een van zijn fok resultaten." Rose stopte even kort om haar verhaal toen te hervatten "Ik heb lang op haar gereden maar een half jaar geleden is mijn vader naar Zweden verhuisd met mijn drie zussen om op een groot instituut te werken waar ook voornamelijk Zweedse warmbloeden worden gefokt. Hij leert ze op en brengt ze op wedstrijden uit. Daarnaast geeft hij ook nog les op het instituut zelf." Rose glimlachte even. "En nu is mijn merrie dus fokmerrie geworden." Ze glimlachte even naar Aimee toen deze vroeg of ze misschien konden vragen om te gaan vrijrijden in de bak. Geen slecht idee eigenlijk. "We kunnen het proberen." Rose glimlachte even kort naar Aimee, ze had wel enkele leuke manege-paarden gezien. Ze stond op en slurpte nog het laatste beetje Ice-tea op toen ze naar de toonbank liep om te vragen of ze konden vrijrijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aimée

Aimée


Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 18-05-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Alkmaar

Character sheet
Leeftijd: 16
Partner: Heb er (nog) geen..
Geld:
the Good life starts again Left_bar_bleue200/200the Good life starts again Empty_bar_bleue  (200/200)

the Good life starts again Empty
BerichtOnderwerp: Re: the Good life starts again   the Good life starts again Emptywo mei 19, 2010 9:15 pm

Ik ga wel even naar het prikbord om te vragen of je ook gewoon kan vrijrijden enzo, ok?
(neee dit was niet iets wat Aimée zegt.. xd)

Of geef je anders op voor strandrit, doe ik ook aan mee. =)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bluemountain.actie-forum.com
Gesponsorde inhoud





the Good life starts again Empty
BerichtOnderwerp: Re: the Good life starts again   the Good life starts again Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
the Good life starts again
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Stables :: De Manege :: De Kantine-
Ga naar: